Estimados padres o
tutores:
Vuestro
hijo/a aprenderá Conocimiento del Medio en inglés con el libro de
texto Macmillan
Natural
and Social Science 3.
Aprender
Conocimiento del Medio es un proceso activo y vuestro hijo/a tendrá
muchas oportunidades para aprender de una forma práctica, ya que a
lo largo del curso se le motiva para que participe e investigue, haga
preguntas, descubra cosas y aplique sus conocimientos en la vida
diaria.
Hay
doce unidades en el libro, cada una de ellas sobre un tema del campo
de las Ciencias Naturales. Todas contienen lo siguiente: una rima y
un diálogo que presentan el vocabulario esencial sobre el tema de la
unidad; una canción como mínimo, relacionada con el tema tratado, y
una historia que facilita la comprensión de los niños porque les
presenta los conceptos en contexto. En casa vuestro hijo/a podrá
disfrutar de las rimas de vocabulario y las canciones porque las
tiene grabadas en el Vocabulary
and Songs CD.
Además, para enseñarles a aprender de manera independiente, los
niños van a escribir en inglés ellos solos, utilizando el
diccionario ilustrado que hay en el libro como ayuda.
El
uso del inglés está cuidadosamente secuenciado e integrado en el
contexto de la asignatura para que los niños mejoren sus habilidades
lingüísticas mientras
aprenden Conocimiento del Medio. En clase los animamos a que hablen
en inglés desde el principio del curso y así avanzan gradualmente
en el desarrollo de las cuatro destrezas básicas: expresión oral,
comprensión oral, lectura y escritura.
Cada
unidad del libro cuenta con una ficha
diseñada específicamente para que los niños se la lleven a casa y
continúen las investigaciones en su entorno cercano. Cuando vuestro
hijo/a lleve una, ayudadle a investigar el tema y a hacer los
ejercicios; todas llevan las instrucciones en castellano.
Un
factor fundamental para que vuestro hijo/a ponga entusiasmo y
esfuerzo en aprender Conocimiento del Medio a través del inglés
radica en vuestro interés y apoyo. Cada vez que llegue
a casa con deberes o con algún trabajo que haya hecho en clase,
animadlo para que os lo lea o simplemente os hable de él. En esta
etapa, no le pidáis aún que traduzca los textos.
Os doy las gracias
de antemano por colaborar en el progreso y el éxito de vuestro
hijo/a en la asignatura de Science a lo largo del curso. Venid a
hablar conmigo si tenéis alguna duda o pregunta sobre nuestro
programa educativo o si os puedo ser útil de alguna forma.
Un cordial saludo,
Cristina Arévalo
Dear
Parent / Carer,
This
year your child will be studying Science, History and Geography
through English using the coursebook Macmillan
Natural and Social Science 3,
which
is
the third level of a six-level course, taking children from Year 1
through to Year 6 of primary.
Learning
Natural and Social Science is an active process. Your child will have
many opportunities for hands-on learning experiences throughout the
course. They
will be encouraged to make observations and enquire, ask questions
and discover, and apply their knowledge by making connections with
their everyday lives.
There
are 12 units in the course, each taking a different scientific
concept as a starting point. Vocabulary chants and dialogues help to
introduce your child to the unit vocabulary. Your child will sing
content-based songs to give them confidence in the subject matter. A
story is included in every unit to aid your child’s comprehension
by contextualising the scientific concepts presented. The vocabulary
chants, raps and songs can be enjoyed again at home with the aid of
the Vocabulary and Songs CD. Your child will be involved in practical
investigations or experiments. To initiate independent learning, he
or she will be encouraged to write in English using the Picture
dictionary for support.
Use
of English is carefully graded and integrated into the scientific
context. Your child’s language skills will be systematically
developed throughout the course alongside their understanding of
scientific concepts. He/She is encouraged to express themselves in
English right from the start, which helps your child to develop the
four basic skills of speaking, listening, reading and writing.
There
is one homework
worksheet
for each unit of the coursebook. These worksheets have been
specifically designed for your child to take home and continue their
investigations in their immediate environment. When your child is
given a homework task, assist him or her in investigating the concept
and completing the worksheet. Instructions are provided at the foot
of each homework worksheet.
A
fundamental factor in your child’s enthusiasm and success in
learning Science through English lies in your interest and support.
When your child brings home homework or material that they have
created in their Science class, encourage him or her to read, or
simply to talk about the item with you. Try to avoid any direct
translation of the material at this stage.
Thank
you in advance for collaborating in your child’s progress and
success in Science this year. Please do come and talk to me if ever
you have any comments or queries about any aspect of our Science
programme or if you think I can be of further help in any way.
With
best wishes,
Cristina
Arévalo
No comments:
Post a Comment