Sunday, September 15, 2013

LETTER TO PARENTS - 3º Primaria (Year 3)

Estimados padres o tutores:

Vuestro hijo/a aprenderá Conocimiento del Medio en inglés con el libro de texto Macmillan Natural and Social Science 3.

Aprender Conocimiento del Medio es un proceso activo y vuestro hijo/a tendrá muchas oportunidades para aprender de una forma práctica, ya que a lo largo del curso se le motiva para que participe e investigue, haga preguntas, descubra cosas y aplique sus conocimientos en la vida diaria.

Hay doce unidades en el libro, cada una de ellas sobre un tema del campo de las Ciencias Naturales. Todas contienen lo siguiente: una rima y un diálogo que presentan el vocabulario esencial sobre el tema de la unidad; una canción como mínimo, relacionada con el tema tratado, y una historia que facilita la comprensión de los niños porque les presenta los conceptos en contexto. En casa vuestro hijo/a podrá disfrutar de las rimas de vocabulario y las canciones porque las tiene grabadas en el Vocabulary and Songs CD. Además, para enseñarles a aprender de manera independiente, los niños van a escribir en inglés ellos solos, utilizando el diccionario ilustrado que hay en el libro como ayuda.

El uso del inglés está cuidadosamente secuenciado e integrado en el contexto de la asignatura para que los niños mejoren sus habilidades lingüísticas mientras aprenden Conocimiento del Medio. En clase los animamos a que hablen en inglés desde el principio del curso y así avanzan gradualmente en el desarrollo de las cuatro destrezas básicas: expresión oral, comprensión oral, lectura y escritura.

Cada unidad del libro cuenta con una ficha diseñada específicamente para que los niños se la lleven a casa y continúen las investigaciones en su entorno cercano. Cuando vuestro hijo/a lleve una, ayudadle a investigar el tema y a hacer los ejercicios; todas llevan las instrucciones en castellano.

Un factor fundamental para que vuestro hijo/a ponga entusiasmo y esfuerzo en aprender Conocimiento del Medio a través del inglés radica en vuestro interés y apoyo. Cada vez que llegue a casa con deberes o con algún trabajo que haya hecho en clase, animadlo para que os lo lea o simplemente os hable de él. En esta etapa, no le pidáis aún que traduzca los textos.


Os doy las gracias de antemano por colaborar en el progreso y el éxito de vuestro hijo/a en la asignatura de Science a lo largo del curso. Venid a hablar conmigo si tenéis alguna duda o pregunta sobre nuestro programa educativo o si os puedo ser útil de alguna forma.

Un cordial saludo,





Cristina Arévalo






Dear Parent / Carer,

This year your child will be studying Science, History and Geography through English using the coursebook Macmillan Natural and Social Science 3, which is the third level of a six-level course, taking children from Year 1 through to Year 6 of primary.

Learning Natural and Social Science is an active process. Your child will have many opportunities for hands-on learning experiences throughout the course. They will be encouraged to make observations and enquire, ask questions and discover, and apply their knowledge by making connections with their everyday lives.

There are 12 units in the course, each taking a different scientific concept as a starting point. Vocabulary chants and dialogues help to introduce your child to the unit vocabulary. Your child will sing content-based songs to give them confidence in the subject matter. A story is included in every unit to aid your child’s comprehension by contextualising the scientific concepts presented. The vocabulary chants, raps and songs can be enjoyed again at home with the aid of the Vocabulary and Songs CD. Your child will be involved in practical investigations or experiments. To initiate independent learning, he or she will be encouraged to write in English using the Picture dictionary for support.

Use of English is carefully graded and integrated into the scientific context. Your child’s language skills will be systematically developed throughout the course alongside their understanding of scientific concepts. He/She is encouraged to express themselves in English right from the start, which helps your child to develop the four basic skills of speaking, listening, reading and writing.

There is one homework worksheet for each unit of the coursebook. These worksheets have been specifically designed for your child to take home and continue their investigations in their immediate environment. When your child is given a homework task, assist him or her in investigating the concept and completing the worksheet. Instructions are provided at the foot of each homework worksheet.


A fundamental factor in your child’s enthusiasm and success in learning Science through English lies in your interest and support. When your child brings home homework or material that they have created in their Science class, encourage him or her to read, or simply to talk about the item with you. Try to avoid any direct translation of the material at this stage.

Thank you in advance for collaborating in your child’s progress and success in Science this year. Please do come and talk to me if ever you have any comments or queries about any aspect of our Science programme or if you think I can be of further help in any way.

With best wishes,




Cristina Arévalo






No comments:

Post a Comment